Текстов е напишан со користење на основни сознанија за влијанието на боите во животот воопшто, како и за теоријата на боите. Неговата цел е „скромна“: да ве поттикне на размислување, но и на дејствување во правец на подобрување на вашето расположение, спокојство и задоволство.
Се смета дека боите на просторијата во која секојдневно, најмногу или повремено престојувате им даваат исто колку и распоредот на мебелот или самите ѕидови. Се подразбира дека изборот бара вкус и искуство, па и желба за експериментирање. Сепак, мора да се имаат предвид и поставките на теоријата на боите, особено кога ќе посакате да излезете од конвенционалноста, од вообичаените бои и комбинации.
При уредувањето на станот прво треба да решите која боја или елемент на ентериерот ќе биде носителот на системот на бои. Тоа може да биде парче мебел, поглед од прозорец, ќилим, но притоа е најаважно да решите дали тој ќе биде хармоничен или контрастен.
Треба да се знае дека хармоничниот систем предизвикува смирувачко расположение, а тоа значи дека сите бои се во согласност и не си конкурираат една на друга. Со други зборови, ниедна боја не предизвикува посебно внимание. Постојат два основни типа: еднобоен, кој вклучува една боја со слаб интензитет, како што е светло сива или бела (каков било детал со поинтензивна боја ќе се истакне во ваков ентериер) и монохроматски- целиот простор го прави посебен (на пример жолтата боја вклучува повеќе нијанси на жолта во комбинација или поединечно).
Контрастниот систем предизвикува возбудување и привлекува внимание, при што бојата претставува доминанта. Постојат исто така два вида: аналоген (се ограничува на различни сродни бои, на пример зелена комбинирана со зеленосини и зеленожолти бои) и комплементарен (се состои од контрастни, т.е. комплементарни бои, на пример црвена и зелена, сина и портокалова, жолта и виолетова; резултатот е интересен и разигран, а сепак не е нападен).
Атмосферата во секоја просторија е условена од автоматската реакција на боите кои се користени во неа, зашто ништо не го одредува расположението така брзо како бојата, на кои нашите реакции се инстинктивни и моментни.
Пастелните бои се најлесни и најблаги нијанси со кои може да се експериментира. Со нежните тонови и благиот карактер, овие разблажени верзии на појаки бои лесно се комбинираат, секогаш создавајќи чувство на хармонија. Вообичаени се за ѕидовите на детските соби. Пастелните бои можат да бидат и студени, во минималистички ентериери со мебел од едноставен дизајн.
Јаките чисти бои создаваат модерен изглед кој повеќе соодветствува на современ, отколку на традиционален мебел. Тие се одлични како ефект на засилување и истакнување на особен стил и виталност.
Темните бои имаат стуштен, мрачен ефект во ентериерот, па не се препорачливи за декорација на поголеми целини во станот. Меѓутоа, во комбинација со пријатни кожни парчиња на мебел во боја на слонова коска можат да имаат силен, модерен ефект. Често се користат земјени тонови, како што се кафената и зелената, и елегантни нијанси на сива.
Неутралните бои се софистицирани и суптилни, природно елегантни, извонредно прилагодливи на секој ентериер. Предизвикуваат чувство на пријатност. Можат да бидат топли, како што се боја на слонова коска, на мед, на бело кафе, на чоколадо, и студени, како што се чисто белата, графитната, сивата. Со истакнување на текстурата на различни материјали на неутрална боја може да се постигне подинамична атмосфера, без додавање на појаки бои за контраст и акцентирање на деталите. Понекогаш е доволно да се истакнат самите елементи на архитектурата во просториите, а овие бои се како создадени за тоа.
Ѕидовите можат да бидат во една или повеќе бои, односно тонови. Големините, распоредот и формите на површините на различни бои мораат да бидат умешно осмислени. Бојосувањето на ѕидовите мора да биде технички коректно изведено. Влијанието на вештачкото и природното светло не смее да се занемари, како ниту структурата на ѕидот на кој се нанесува боја. Површините со мат сјај внесуваат мир во просторот, сјајните динамично ја рефлектираат светлината, а релјефните имат специфична чар.
Подовите прават повеќе од 30% од она што го гледате во собата, па, без оглед дали сакате да ги покриете или да ги оставите непокриени, морате да размислите за нивната боја кога ги избирате останатите бои за станот.
Таванот ја дефинира висината на просторијата. Неговата боја значително влијае дали просторот ќе изгледа повисок или понизок, односно поотворен или позатворен.
Бојата на мебелот има значајна улога во визуелизацијата на просторот и создавањето на атмосфера на истиот. Внимателниот избор на текстурата и материјалот исто така е еднакво битен.
Бојата на декорот дава акцент, го надополнува ентериерот. Може да доминира со просторот.
Ако сакате студена, минималистичка атмосфера, во станот треба да преовладува белата боја или различни неутрални бои со иста заедничка вредност, на пример топлата или студената светлосива, т.е. беж. Искористете ги за ѕидовите, архитектонските детали, вградените елементи, подовите, мебелот и ткаенините. Просторијата така ќе изгледа како да лебдее во просторот. Ако сакате топла, пријатна атмосфера, употребете додатни нијанси на црвена, жолта и портокалова, што вклучува и нијанси на праска, роза, нијанси на боја на корал, златни и теракота. Варирајте ги нивните тонови и нијанси низ собата. Можете да користите омилена боја на ѕидовите, а нејзината посветла нијанса на украсите и дрвениот материјал. Ако сакате топлина без премногу боја, комбинирајте топли нијанси со неутрални бои или со бела.
На местата изложени на сончева светлина, светла боја и рефлектирачка бела боја со студена нота дејствуваат смирувачки и спречуваат горештина. Ако во собата допира многу сончева светлина, се избегнуваат темните бои. Тие ја задржуваат горештината и можат да предизвикаат чувство на задушливост. Во студени соби или во оние кои се свртени кон север се добри црвената, црвенопортокаловата или портокаловожолтата боја или боја на диња. Во претопли соби свртени кон југ се користат бои што се „студени“: сина, синовиолетова или синозелена.
За да постигнете мала соба да изгледа поголема, бојосајте ги ѕидовите со студена, светла, сјајна боја. Студените бои, според својата природа, подобро ја доловуваат оддалеченоста отколку топлите бои. Посветлите, посјајните бои рефлектираат светлина и го зголемуваат просторот.
За да доловите голема соба да изгледа помала, бојосајте ги ѕидовите со топла, темна, мат боја. Топлите бои ги приближуваат предметите и визуелно го намалуваат просторот.
За просторот да дејствува повисок, бојосајте го таванот со посветла, постудена боја од онаа на ѕидовите. Ригестите ѕидни тапети исто так ќе ги прават ѕидовите повисоки.
За просторијата да дејствува пониска, бојосајте го таванот со потемна боја од онаа на ѕидовите. Со ова удобноста во просторијата станува и потопла. Оптичката илузија на пониски ѕидови се добива и ако на понизок дел од ѕидот се нанесе потемна боја или со лепење на ѕидни тапети со хоризонтални риги или со додавање на хонорарни елементи како што е, на пример, низа од слики.
За долга, тесна соба да се направи поширока и поквадратна, бојосајте ги подолгите ѕидови со светла, студена, сјајна боја. Покусите ѕидови бојосајте ги со потемни, потопли мат бои за ѕидовите да се „доближат“.
Ако светлата се запалени, која било боја во собата е под влијание на доминантната боја на вештачко осветлување.
Обична сијалица дава топла, жолтеникава светлина и под нејзино влијание топлите бои изгледаат уште потопли. Ако тоа не е она што го сакате, изберете постудени бои- сини или виолетови-или додајте им ги на деталите во ентериерот. Можете да користите и студени флуоросцентни ламби или халогени сијалици.
Халогените сијалици даваат бела светлина и штедат енергија. Незначително го намалуваат сјајот на бојата, но не влијаат претерано и на нејзините нијанси.
Рефлекторите светат со концентрирана бела светлина. Бела светлина со полн спектар ја имитира дневната светлина и им дава на боите поверен изглед.
Флуоросцентните сијалици даваат студена синкаста светлина. Студените бои под ваква светлина дејствуваат уште постудено. Ако тоа никако не го сакате, акцентирајте го просторот со црвени, жолти или портокалови детали. На пазарот постојат и потопли флуоросцентни ламби.
(Користени повеќе прилози објавени на Интернет)