Потребно време за читање: 2 минути

Најпрвин треба да раскажам дека се случи нешто многу важно. Потоа да ги доведам во логичен ред љубовта и планината, сенките и поразот, па реката можеби со море. Твојата љубов и планината како освојување; нашите сенки и поразот како единствена состојба во која постојано те наоѓам; реката во Големиот град со морето во кое се разлева за да посведочи дека постоиме на овој балкански простор. А најпосле да раскажувам за тоа какво е времето, дали има сонце или ветер. Се разбира, треба да го објаснам и човекот со четири лузни на лицето. И, сега веќе можам да откријам, дека ни е време!

Замокот го измислуваме за да дојдеме до првиот ѕид.

Човекот има четири лузни на лицето уште од војната. Сè уште не треба да си сигурна дали е татко ти или Непознатиот. Нека има двојна улога. Во војната имало зими со големи снегови и мраз. Ја минувале реката држејќи се за раце и внимавале на камењата под нозете. Наеднаш водата се кренала високо и го удрила од една карпа како нож. Така едната.

Прочитај и за ... >>  МАРИЈА И ЈАСЕН, роман

Другите лузни му се од куршуми. Не чувствувал ништо. Останале само лузните. Во војната ветрот носи сè кога не го очекуваш…Прво мислел дека е доволно сокриен зад дрвото. Бев близу до него. Се плашеше. Додека го слушаше патот на куршумот го запече левиот образ. Имаше и крв. Болки не. Веројатно од зимата и мразот во реката…Потоа уште еднаш мислеше дека е доволно сокриен зад едно дрво. Повторно го запече левиот образ, близу до увото. Имаше и крв. Болка не. Веројатно од зимата и мразот во реката, кога му измрзнаа прстите на нозете, па мораа да му ги пресечат…И уште еднаш. Сега мислеше дека е доволно сокриен зад каменот што го стави пред челото. Го слушаше патот на куршумот и наеднаш ослепе од крв. Мислеше готово е, ваква била смртта. Но, го виде небото кога ја избриша од очите. Му остана лузна над десното око.

А тоа дека те следи, не знам. Можеби сака да ти раскажува за војната.

Прочитај и за ... >>  Ако треба нешто да се раскажува, не мора да се пишува. Пишувањето на времето на Јасен Виорски и Марија Имотска сепак е нешто друго!

Твојата физичка болест. Откако ги изгаснавме свеќите, ова уште кога спиевме заедно во замокот на планината, ти го почна огнот, Марија Имотска. Прво во лицето, па рацете и натаму. Се обидов да ти го намачкам телото со треви, како што ме учеше старецот во колибата зад реката. Успеав само да ти го изморам и да не ме познаваш, да почнеш да бладаш од висока температура. Рече: ми пукна срцето, Јасене Виорски. И наеднаш замокот почна да се урива. Остана под карпите.

Те закопав до гуша в земја, за да ти ја повратам свеста. Немаше никакви карпи, никаков замок не те затрупа. Те оставив закопана до гуша в земја; така дури не зајде сонцето. А потоа ставив жива змија до тебе , за да те оздрави. Те оставив со змија пред планината, успеа да го замислиш тоа Марија Имотска, а сенките бараа храна за да ти го продолжат стравот!

Ако има дожд, па реката да ја замениме со море, и ветрот полека да засилува, веројатно ќе продолжам да те раскажувам како риба со убава уста и точки по телото. Каков парадокс! Нели, Марија Имотска?

Прочитај и за ... >>  Треба да се биде внимателен кон состојбата што следува. Може да се случи нешто.

Драмата заврши. Ти стануваш, па внимателно го облекуваш свечениот фустан и палтото. И полека ја напушташ сцената со спуштена завеса, полна со цвеќе.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here